سخنوری

ارتباطات

سخنوری

ارتباطات

5 نکته عالی برای ایجاد شبکه ارتباطی


1. به ارتباطات شبکه ای مانند راهی برای بالا بردن سطح زندگی تان بنگرید! اجازه دهید با سرگرمی همراه باشد.

بالا بردن سطح زندگی؟ سرگرمی؟ چه طور این اتفاق خواهد افتاد؟

برای شروع به خودتان به دید یک شخصی که همه دوست دارند او را بشناسند نگاه کنید. سپس برای آن برنامه ریزی داشته باشید و ببینید چه اتفاق می افتد؟

توجه کنید! این چیزی است که شما باید باشید: شما در جامعه قابل رویت هستید. همواره به دنبال شانسی برای ملاقات با مردم هستید. از مردم می خواهید که درباره خودشان صحبت کنند و شما شنونده ی بسیار خوبی برایشان هستید.

ببینید با چند نفر در طول یک هفته و حتی یک ماه ارتباط برقرار می کنید. شما در دانش و تجربه توانمند هستید و البته پول، و به جستجوی یک فرصت شغلی هستید.

شما فرد توانمندی هستید. می توانید وعده ها و قرار ملاقات هایی که بعضی افراد در طول یک سال دارند را در عرض یک ماه داشته باشید.

حالا، چه قدر طول می کشد تا بتوانید سطح زندگیتان را بالا ببرید؟جوابش زیاد سخت نیست.

 

2. کارت ویزیت خود را همه جا همراه خود ببرید  و آنچه که می خواهید به خاطر بیاورید را در پشت آن یادداشت کنید.

افرادی که نسبت به کار خود جدی هستند کارت ویزیت دارند. اگر شما ندارید، لازم است که داشته باشید. اگر کار تجاری انجام نمی دهید نیز می توانید کارتی همراه داشته باشید. فقط نام و اطلاعاتی برای چگونگی برقرای ارتباط با خودتان را روی آن بنویسید. حتی می توانید یک نقل قول که دائما آن را تکرار می کنید و ملکه ی ذهنتان است را روی کارت بنویسید. خلاق باشید. از افرادی که کارت ویزیت دارند کمک بگیرید و از نمونه های کارت ویزیت ایده بگیرید و اطلاعاتی را که لازم دارید به خاطر بیاورید را پشت کارت بنویسید. شاید این اطلاعات رنگ چشم مخاطبتان، لباسی که پوشیده اند، عینک دارند و یا ندارند و هر اطلاعات مفید دیگری باشد.من شخصاً نام کنفرانسی که در آن با افراد جدید آشنا می شوم را یادداشت می کنم.

 

3. کارت های ویزیتی که خیلی خوب نباشند، امکان ایجاد رابطه تجاری را با دارنده ی کارت کاهش می دهند؛ بنابراین، ایجاد رابطه کنید.

مانند خانه، رابطه تجاری بر روی فوندانسیون و پی بنا می شود. مردم با افرادی وارد رابطه تجاری می شوند که او را بشناسند، دوست داشته باشند، به او  احترام  بگذارند و اعتماد داشته باشند. ممکن است که به هر چهار مورد نیاز نداشته باشید؛ از طرفی، شاید به موارد بیشتری نیاز داشته باشید. آیا خانه ای که بر روی پی های سست بنا شود می تواند تحمل باد و طوفان شدید را داشته باشد؟ مطمئنا نه. بنابراین، پایه های روابط خود را به درستی و در زمان مناسب بنا کنید. اگر بتوانید زمان خود را سرمایه گذاری کنید، می توانید روابط تجاری خوبی را ایجاد کنید.

 

4. پیش از آنکه به شبکه ارتباطی نیاز داشته باشید،  به فکر ایجاد آن باشید.

آیا شبکه ارتباطی اجتماعی دارید؟ آیا اگر دچار بحران شوید کسی به یاری تان می شتابد، اگر شغلتان را از دست دهید، اگر به مساعدت و یاری نیاز داشته باشید، اگر ماشینتان خراب شود؟ برای ساختن شبکه ارتباطی به زمان و انرژی نیاز است و پیش از آنکه به روابط اجتماعی نیاز پیدا می کنید، باید آن را شکل دهید. به هر حال، اگر صبر کنید تا زمانی که نیاز دارید رابطه اجتماعی ایجاد کنید، تقریبا دیر است. اگر رابطه ی خود را در زمان مناسب برقرار کنید، مردم در زمانی که به آنها و کمکشان نیاز دارید به یاریتان می شتابند. بنابراین، الان زمان ایجاد روابط  اجتماعی است.

 

5. سر حرف خود باشید. اگر می گویید که می خواهید کاری را انجام دهید......پس انجام دهید!

آخرین باری که فردی به شما قول انجام کاری را داده است، و در دقایق آخر با شما تماس گرفته و گفته است که نمی تواند آن کار را انجام دهد و شما را نا امید کرده است و یا بدتر، حتی به خود زحمت تماس گرفتن با شما را نداده است ، چه زمانی بوده است؟

تا به حال چند بار پیش آمده که با شخصی قرار ملاقات داشته باشید، و آن شخص دیر سر قرار حاضر شود؟ اگر یکی از این موارد را نجربه کرده باشید، ممکن است دیگر به آن شخص اعتماد نکنید. با خوش قول بودن و سر حرف خود بودن، نشان می دهید که شخص درست و امانت داری هستید.

 

خیلی از شما ها هنوز به حرف های خودتان در کودکی هم جامه عمل نپوشانیده اید.

یکی می گفت ثروتمند شوم از مستمندان دستگیری می کنم؟

دیگری می گفت پولدار شوم یک توپ بادی برای بچه های محله می گیرم ؟ همه را یک بستنی دعوت می کنم؟

شما نبودید می گفتید ماشین بخرید پیاده ها را سوار می کنید؟


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد